woensdag 15 december 2010

zwierig, groen bloemenrokje

Als eerste project op de nieuwe - oude - geleende Singer naaimachine van mijn oma, het metekindje haar groene-met-bloemekes zwierende winterrokje! met de handleiding van madame in de aanslag, maar wat onzeker over de maten..
het stofje leek toch wat dunnetjes voor een winterrokje, dus dacht ik het maar te voeren. in een plaatselijke stoffenwinkel vond ik een mooi, zacht en warm paars pels-achtig stofje dat me ideaal leek! een 'pasmodelletje' gemaakt (lees, gewoon de rok proberen maken maar nog niet afgewerkt) en mee naar het kind in kwestie..

verdict: veeeeeel te groot, en het cirkelmodel is ook niet mooi eigenlijk.. mss doordat het gevoerd is, maar het valt echt veel te dik en zwaar.. zelfs als ik het sterk verklein. afgekeurd!
dan twijfelen, maak ik er een nieuwe poncho van (ja ZO groot is het uitgevallen :-)), of maak ik er gewoon twee veel smallere rokjes van, waarmee ze dan jammer genoeg niet kan zwieren, maar die wel lekker warm zullen zijn.. het zal het tweede worden denk ik.. tenslotte had ik haar een groen-met-bloemetjes winterrokje beloofd..
alleen.. haar verjaardag is zondag al!! :-s

het zwierige aspect zal dan voor een volgend rokje zijn, in n ander stofje..

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen