woensdag 15 december 2010

Nieuwe - oude - geleende Singer naaimachine!

Na wat geruzie met mijn Lidl-Lervia naaimachine ben ik bij mijn oma haar oude Singer machine gaan lenen.. Wat tactvol aangebracht zonder hoge verwachtingen, maar het was alsof ze blij/trots was dat ik ermee wilde werken! helemaal 'gelucht', gekuist en gesmeerd mocht ik het komen ophalen.. Nu staat het bij ons en er zijn maar een paar telefoontjes over slapeloze nachten en "lukt het om ermee te werken", "weet ge nog hoe den draad erin moet" op gevolgd :-)
maar het lukt dus om ermee te werken, ja! ik had er vroeger als kind mee leren stikken (nostalgie alom ;-)) en ervaar vooral dat ik meer controle heb met deze ouderwetse aandrijving, dan met dat vervloekte elektrische voetpedaal dat aan mijn Lervia bengelt..
hoewel de oma eerst dacht dat er zelfs mee te borduren viel, heb ik wel de indruk dat ik er alleen rechtdoor mee kan stikken.. de Lervia zal dus nog wel nu en dan uit de kast moeten komen :-s
:-)
iemand ervaring met dit soort machine?! de bedrukkingen die zo wat richtlijnen aangeven zijn vervaagd en ik weet dus ook niet echt wat alles juist doet, als rasechte beginneling, dus alle hints zijn zeer welgekomen!

wish me luck!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen