vrijdag 21 januari 2011

Soldekes!

Op zoek naar meer pels dan maar!
Wegens soldenberichten en kadobonnen 'even' een kijkje nemen bij Julija's Shop..
Een echt pelske zag ik niet meteen, en ik herinnerde mij precies dat dat van bij Aters vorige keer niet goedkoop was! Maar wel soldenstofkes :-)
Ik koos, gaf aan en bleef maar doorgaan..

Vele eurootjes later was dit mijn buit:
een hoopje stofkes aan 50% (uiteindelijk gaf ik nog veel te veel uit, maar toch klinkt dat dan toch nog als een verstandig koopje in mijn hoofd :-)), en een hoop verschillende kleuren boordstof (in het echt niet zo wazig als op de foto =D), dat had ik nog niet in huis en toch al wel een paar keer gemist! Een investering dus he.. ;-)
Verder kocht ik nog twee mooie patroontjes. Het schijnt dat deze reeks echt wel goed is? Dat lees ik hier toch overal.. en het zijn de laatste die je nog kan vinden blijkbaar, want ze worden niet meer bijgeleverd? Anyway..

 Een hele zak vol dus, en een handtas leeg.. :-)
"maar nu heb ik ook wel écht genoeg om een hele tijd verder te kunnen"
"mss énkel nog eens even naar het stoffenspektakel gaan kijken als het hier in de buurt is, maar dat duurt dan ook nog even"
"Hé, een stoffenwinkel!"
Even liep ik nog voorbij, maar dat was van korte duur..  Omdat ik weet dat er bij Moens koopjes te doen vallen! Echt goedkope dingetjes vind je er.. Van kwaliteit ken ik nog niet zo veel maar ik heb ook niet de indruk dat ik er té veel aan inboet.. Een veel minder beperkt aanbod kwa toffe printjes zoals hierboven, dat wel..
In een grote bak met overschotjes koos ik twee grote lappen voor 1 euro per stuk (de groene en de paarse stof) en een dikkere stof voor 3 euro..

We zien wel wat we ermee doen. Dat paars en groen gaat in mijn hoof bizar goed samen..
Maar ik keek vooral ook naar de synthetische badstof.. Die gebruikte ik voor de eerste poging voor een rokje voor het metekindje als lekker warme en zeer zachte voering en dat leek me wel mee te vallen. En vooral, vijf euro per meter is HEEL WAT goedkoper dan het pelsken dat ik hier en hiervoor gebruikte.. plus, voor een nieuwe versie van dat laatste vestje wordt het toch ook niet rechtstreeks op de huid gedragen of zo..
ge hoort, ik kon mezelf overtuigen! en kocht meteen wat verschillende kleuren.. :-)

Heeft iemand anders er ervaring mee, wat vinden jullie van deze stofkes?

Aan de kassa zag ik dan nog dit: vier rolletjes naaigaren voor 1 euro.. Kan dat slecht zijn?? Zou dat dan snel breken of zo?? In elk geval, "voor een euro kunt ge ni suggelen" denk ik dan, dus proberen maar! De rode bleken zelfs 10 voor 1 euro te zijn!  
Uiteindelijk kostten deze 14 rolletjes net meer dan de helft van wat dat éne witte rolletje me in de vorige winkel gekost had.. Ik ben dus echt wel benieuwd naar het verschil!!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen