woensdag 24 augustus 2011

Agenda

Zoals ik al zei.. was ook ik jaloers op alle mooie agenda's die hier op allerlei blogs bleven opduiken. Nu ik 1 september aan een nieuwe job begin waar heel wat meer afspraken en planning aan te pas zullen komen, had ik het ideale excuus gevonden! Nu nog een goeie werkwijze..

Bij degene die me als eerste de ogen uitstak bleken mijn bedenkingen al gauw terecht.. Gelijkaardige exemplaren waren minstens even mooi, maar konden me toch ook niet overtuigen..
Ook dit of dit was geen optie, flexibiliteit was net de reden om er zelf één te maken ipv gewoon n prachtexemplaar uit te kiezen in de winkel. Dus werd het een eigen versie, geïnspireerd door all the above:


Ik gebruikte een dun kartonnen ringmapje dat hier nog ergens in een kast slingerde, knipte het naar goesting, verstevigde de kaft wat met een extra laagje karton, en stikte er een hoesje rond. Ten ongepaste tijde open gaan wordt hier bij deze dus al niet als probleem verwacht. CHECK.

Om ook het gewicht- en dikte-probleem te vermijden koos ik er, heel economisch en ecologisch verantwoord en al, voor om een aantal notablokjes gerecycleerd papier te halen in de AVA. Nietjes eruit, door de printer, gaatjes erin, en hup.. zoveel toekomstige maanden als ik op dat moment nodig acht beschikbaar om geplande plannen in in te plannen. Flexibiliteit voor geen geld!

Voor de tussenbladen gebruikte ik wel ook gewoon de klassieke steekkaarten, alsook voor dingen als telefoonnummers en een verjaardagsoverzicht, die liefst toch langere tijd meegaan. Dan nog wat steekzakjes en een pennenlusje aan de binnenkant van de kaft en Olé, project afgerond! 



Die zakjes had ik er beter al opgezet voor ik het hoesje stikte natuurlijk, maar daar was ik toen nog niet mee bezig, ah neen..

En de elastiek, ik weet nog niet goed of ik die ook beter zou vastzetten. Dat zal nog blijken.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen