woensdag 3 augustus 2011

Dit wist u nog niet..

..dat ik intussen nog eens een rokje voor mijn metekindje poogde te maken..
Een cirkelrokje weeral! Maar na het rekenwerk bleek ik niet genoeg van de gekozen stof te hebben.. Een halve cirkelrok dan maar..

Mijn track-record wordt er echter niet beter op :-D want... Het afgewerkte rokje zag toch wat smalletjes uit.. Een pasbeurt op mijn eigen 1 jarig wondertje bevestigde al snel de vermoedens.. Zelfs voor haar zeer nipt aan de middel! Met het uit-de-losse-pols aanpassen van het op de stof getekende patroontje was de straal van de bovenste cirkel uiteindelijk op één of andere manier de omtrek geworden.. :-s

Het rokje dat bedoeld was voor een meisje van 4 werd daarop eentje voor een meisje van 1. Van de lange lengte zowel vanboven als vanonder een stuk eraf, wat ruimte gaf om de omtrek wat passender te maken, en zowaar.. Bij deze had ook mijn eigen dochterliefken eens een vers gefabriceerd rokske rond haar middel!

Al afmetend en puzzelend en gokkend probeerde ik vervolgens toch nog genoeg restjes van het meterke stof bij mekaar te vissen om alsnog een rokje voor het metekindje te kunnen fabriceren.. Zonder denkfouten deze keer!!

En zowaar, het lukte! Het stuk dat van de onderkant van het originele rokje geknipt werd, werd prompt de basis voor een geimproviseerd bandenrokje in de laatste bijeen gepuzzelde restjes van het gekozen stofje..

En het uiteindelijke resultaat staat haar echt perfect! *OEF*
Oftewel.. Twee voor de prijs van één :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen