donderdag 4 augustus 2011

Kriebels.. En overlock!

Met dat mooie weer, en door hier weer wat in blogland rond te neuzen, krijg ik de kriebels in mijn vingers! Brrr ik wil weer wat maken! Maar ik weet nog niet goed wat het gaat worden.. (Nee die stapel met verstelwerkjes en oude ideetjes is niet hoog genoeg :-))
Ik durf ook niet goed aan mijn machine kruipen 's avonds, sinds er een aantal dagen geleden een muis achteruit kwam :-s
Momenteel speel ik met het idee om een agenda te maken.. in navolging van wat ik hier en daar heb zien verschijnen, maar dan mijn versie ervan.. Wordt vervolgd..

Wat ik een tijdje geleden maakte, is harembroekje voor dochterlief! Ik had twee modelletjes gekocht met het gedacht, 'als dat dan mooi past en handig is, heb ik ineens een patroontje om er meer te maken!'.. Gepast en handig zijn ze allebei, maar slechts één van beiden heeft al als patroon gediend. En dit is een proefmodelletje van dat patroontje. Ik heb er nogal aan gesukkeld bij mijn moeder thuis, als eerste probeersel op mijn tweedehands overlockmachine..
De meeste naden zijn dus wel een keertje losgetornd geweest, en dat heeft zijn sporen nagelaten! En met de bovenband is iets misgelopen. Die van het originele is elastisch, en deze niet. Deze is veeeeel te los. Dus heb ik een band gemaakt uit dezelfde stof, om errond te binden. Werkt. Maar het volgende zal beter zijn, uiteraard.


De stof is een goedkoop tricotje van het stoffenspektakel. Ideaal voor een proefmodelletje dus, want zeker was ik er niet van.. Maar ik vind het totaal prachtig!! Als een klein mini vrouwelijk Obelixje sjokt ze ermee rond.. Ik denk dat ik gewoon ook een minder slordige versie in dezelfde stof ga maken. *verliefd*


Dit was dus een eerste overlockprobeersel.. Nadien gebruikte ik hem ook nog voor dit rokje, wat al wat beter ging! Maar de steken zijn niet altijd gelijk en soms wat los en zo.. Naar het schijnt kan ik best 'n naald vervangen. We'll see!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen